FESTIWALE.na trawkie pifko i muzykie!

London National Gallery Top 20 19 Georges Seurat - Bathers at Asnieres
Georges Seurat – trawka woda – jednym słowem sobota…
……dzieci kwiaty – słońce – muzyka…..

WAKACJE to FESTIWALE muzyczne ale i ATMOSFERA biesiady, siedzenia na trawie i co tu dużo mówić…chlania na umór.  Dla tych, co jednak szukają muzyki (w ogólnej atmosferze rozprężenia), festiwale to najlepsza okazja, by pod chmurką posłuchać ULUBIONYCH ZESPOŁÓW…kiedyś o tej atmosferze festiwali śpiewał David Bowie w „In the memory of Free Festival” (patrz: BONUSior), dla osób, co nie znają, a CHCĄ ZAZNAĆ tej atmosfery* – poniżej mała ściąga po występach kilku (wybranych stronniczo i pod siebie 🙂 ) zespołów:

*najlepiej jednak spróbować samemu: napić połknąć pojechać, najlepiej z kolegą i  przyłączyć się do tych pijanych hy! jak stodoła! Ale najpierf trzeba się załapać na jakiś ‚NIghtrain’ ( Nocny pociąg), lub coś by zdążyć przed zamknięciem…torów. a więc lista po hy! niżej:


Wojciech_Weiss_Maki
W.Weiss – „Maki” (bo czasem czeba se pokrzyczeć!?)

in Inglisz (po ANGIELSKU):

1. Radiohead‚ There There’ już się pojawiało to radioaktywne dziwadło z Anglii – tu zgrupowanie (festiwal) w Glastonbury – dla każdego Brytyjczyka lubiącego rocka, to taki odpowiednik amerykańskiego Woodstock’a:

2. the Raconteurs -czyli Jack White i spółka śpiewają „U don’t understand me” – gdzieś z Ameryki? A może Szkocji? Na pewno ze Słońcem w tle, na którego widok zrywa się Jack: „there’s  a gorgous sun! hmm?…yeah!”

Słońce wyraźnie pomaga w śpiewaniu wokaliście… To jednak w swym tekście tłumaczy on wszystkim, że:„Ty mnie w ogóle nie rozumiesz, choć intencje masz dobre„, emocje  udzielają się widowni –  A O TO PRZECIEŻ chyba CHODZI?

3.  Guns n Róże…- tekst w skrócie mówi o: „na łąki zabierz mnie” – częsty motyw, zwłaszcza w piosenkach, ale i poeci tęsknili za swą „wyspą szczęśliwą”, ot, choćby Konstanty Ildefons…a tu chuligani śpiewają: „weź mnie do Rajskiego Miasta, tam gdzie trawa zielona i pięknych dziewczyn sfora:D” – to w skrócie Gunsi i „Paradise City”. Nie wykluczone, że to plagiat z Galczyńskiego (ale nikt tego dotąd nie zgłosił do ABW, CBŚ itp.)


„nA WYSPY SZCZĘŚLIWE, TO TĘDY?”

In POLISZ (czyli posmakuj OJCZYSTEJ MOWY i WSPOMNIJ MNIE):

Featured image
„A: nie będę się z tobą bawił. goń się B: a ty jesteś gupi” (podkowiński – ‚W ogrodzie’)

3 i pół. – ‚wyspa drzewo zamek’ – P E R F E C T (z fioletową okładką)

piosenkę poznałem…u kolegi, w kuchni, na magnetofonie – wakacje, byłem niepełnoletni – miała fioletową okładkę i nic pod sukienką. Po prostu: „Perfect” – czyli pierwsze słowo, którego nauczyłem się po angielsku (nie licząc Supermana i Batmana),chwilę potem kupiłem sobie tę kasetę..i ten tekst wbiłem sobie do głowy – siedząc na murku i wciskając przycik Rew (przewiń do tyłu) a potem Play, w mym walkmanie, do znudzenia…na końcu tej kasety był utwór Autobiografia

4.  H E Y –  ‚Antiba’ – tylko to było dostępne w internecie. To chyba najważniejszy polski zespół (dla mnie) i z miasta, które i ja dobrze znam – Stettin – bo w nim mieszkam.  Ale to bardziej pocztufka (skufka) z miejsca, które dla polskiej muzyki alternatywnej znaczy bardzo wiele, pewnie tak wiele jak kiedyś – w latach 80-ych, znaczył Jarocin, – a skąd to jest? No kto zgadnie? (podpowiedź: Woodstock.pl) – rok później był mój pierwszy wyjazd na Woodstock, a kiedy był twój?

5. A skoro jesteśmy już przy tym festiwalu…to ‚Łzy’ ‚Agnieszka’ – dopowiedzą resztę, bo przecież dobre teksty wierny fan zna pamięć. Nie byłem ‚wiernym’ ani ‚fanem’ tego zespołu, ale parę osób go chyba lubiło, no sami spójrzcie:


BONUSior:

David Bowie: ”In a memory of a Free Festival”


– „na trawkie pifko i muzykie” – z wierszu Tuwima albo z Tuwimu  wiersza, a dokładnie zy: „Kwiaty Polskie”, fragm. poniżej mego biodra, znaczy się, tu:

http://veanka1.blox.pl/2014/05/a-bez-pachnial-w-maju.html

Skomentuj

